Tämä postaus koskee kirjaa joka on täynnä tietoa näyteikkunan somistamisesta sekä tuotteiden esillepanosta myymälässä.
Kirjasta löytyy paljon hyvää tietoa vauhdittamaan visualistin alaa.
Myymälämielikuvaan vaikuttaa monta eri asiaa ja visualistin tehtävä on mm. parantaa näitä asioita, ja lisätä myymälässä tuotteiden myyntiä erilaisin keinoin.
Tuotteiden esillepanossa pitää muistaa ryhmittää ja rytmittää. Värien, koon yms. luokittelulla saa ihmeitä aikaan.
Tässä on eräs hintaviestinnän keinoista, jota käytetään asukokonaisuuden kuvauksessa.
Vaatteet ja asusteet laitetaan järjestykseen asusta katsottuna ylhäältä alas.
Näin väriympyrää voidaan käyttää:
1. Lämpimästä väristä kohti kylmää väriä tai päinvastoin.
2. Lähivärit: esim. keltaisesta vihreään.
3.Vastavärit korostavat toisiaan.
Tässä oli minun näkemys tärkeimmistä asioista Visualistin työkalupakki-kirjassa. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti